Blog

La teva empresa treballa amb TIC? Beneficis de l’ús de les TIC en empreses

Blog >>


Els sistemes de tecnologia de la informació i les comunicacions inclouen ordinadors de sobretaula, ordinadors portàtils i tauletes, sistemes de telefonia fixa i mòbil, xarxes de comunicacions i programari. De ben segur que la teva empresa que utilitza sistemes TIC beneficiar-se de millores com reduir costos, augmentar l'eficiència, millorar la presa de decisions i augmentar la seva competitivitat al mercat. L’aplicació de les eines TIC d’una manera eficient aporta grans beneficis a les empreses. Te n’expliquem alguns:

Millor presa de decisions

Els sistemes TIC permeten a les empresa emmagatzemar, processar, analitzar i compartir grans quantitats de dades. La informació disponible de les dades corporatives permet als gestors i empleats prendre decisions de forma ràpida i precisa perquè puguin gestionar les operacions de manera eficaç i respondre ràpidament a oportunitats o amenaces de negoci. Les xarxes de comunicació també permeten als responsables de les diferents ubicacions treballar junts fàcilment quan han de prendre decisions conjuntes.

Productivitat de fabricació augmentada

Automatitzant processos empresarials i proporcionant als empleats eines TIC, la vostra empresa pot millorar la seva productivitat individual i global. A la línia de producció, per exemple, solucions com el disseny assistit per ordinador poden ajudar a reduir els temps de configuració i millorar la precisió de la fabricació, de manera que els empleats dediquen menys temps a la reelaboració. L’accés a les dades de fabricació permet als gestors planificar la producció amb més eficàcia, aprofitant millor els recursos i reduint els temps de conducció.

Atenció al client millorada

La qualitat del servei al client és un important factor diferenciador per a les empreses. La vostra empresa pot utilitzar solucions TIC per oferir una resposta més ràpida i uns estàndards de servei més elevats als seus clients. Si teniu un centre de trucades, per exemple, els vostres agents poden accedir a bases de dades que ofereixen informació completa sobre els clients, inclòs l’historial de compres i les preferències del producte. La informació ajudarà a tractar consultes de manera ràpida i eficaç, augmentant la satisfacció del client.

Millora la col·laboració virtual

Les xarxes de comunicació permetran als vostres equips de projecte col·laborar eficaçment, independentment d’on estiguin ubicats. Mitjançant l’ús de videoconferència o conferència web a través d’Internet, els equips poden celebrar reunions virtuals que reuneixen membres de diferents ubicacions o diferents organitzacions, com ara proveïdors o socis comercials. Això ajuda a crear equips de projecte més forts i permet que els equips puguin avançar en projectes importants, en comptes d’esperar que els membres es reuneixin en una única ubicació. En un programa de desenvolupament de productes, per exemple, els equips poden reduir el temps global del projecte i aconseguir que els nous productes comercialitzin més ràpidament, donant a l’empresa un avantatge competitiu mes fort.

Rendiment financer millorat

Les solucions TIC poden ajudar la vostra organització a reduir costos, augmentar els ingressos i millorar la rendibilitat. L'ús de videoconferència per organitzar reunions entre membres de diferents llocs, per exemple, redueix els costos de viatge. Les dades de producció poden ajudar el personal a identificar problemes de qualitat, reduint els residus i costos de reelaboració. Els agents del centre de trucades poden utilitzar la informació disponible a les seves bases de dades de clients per augmentar els ingressos identificant oportunitats de venda de productes o serveis addicionals. La reducció de costos i els guanys d’ingressos aporten una contribució important a la rendibilitat global.

Seguretat

La majoria de les empreses de l’època moderna estan altament exposades a amenaces de seguretat. La tecnologia es pot utilitzar per protegir dades financeres, decisions executives confidencials i altra informació de propietat que comporti avantatges competitius. En poques paraules, la tecnologia ajuda a les empreses a mantenir les seves idees lluny de la competència, i assegurar que cap dels seus pròxims projectes sigui copiat per la competència.

Eficiència en les operacions

La tecnologia també ajuda a un negoci a comprendre les seves necessitats de fluxos d’efectiu i a preservar recursos preciosos com el temps i l’espai físic. Les tecnologies al servei d’inventari de magatzems permeten als propietaris de les empreses entendre com gestionar millor els costos d’emmagatzematge.

El desenvolupament de les noves tecnologies ha comportat que, en l’actualitat, estiguem immersos en un procés de transformació digital en el que ja no només parlem de tenir les eines bàsiques per estar connectats i comunicar-nos a través de la xarxa, sinó que abordem un canvi de mentalitat que controla tots els processos interns i externs de les organitzacions.

Demana'ns més informació

 

Tornar
Facebook
Google Plus
Twitter
Linkedin
Email